söndag 23 september 2007

Då kör vi eller nåt

Syfte med att gå upp? Smaka ny yoghurt? Se att folk dödar/hotar/kidnappar varandra? Se att lag X slagit lag Y i Serie Z och Joppe Lillskägg har slagit svenskt rekord i någon disciplin som finns här i världen.
Nästa uppdrag blir att höra samma skit med eleverna, eleverna är menat ska kommentera men ingen kommer att kommentera. Istället blir det jag som får hålla låda och prata om Tjernobyl, A-kassa och bergsformationer.
Samma sak som varje dag. Sak sak sak.

Det tog en vecka i nya lägenheten, en vecka av glädje, lugn och en känsla av att vara tillfreds innan jag började på allvar att sakna den här känslan av en mening. Jag önskar så innerligt att jag finge bli sjuk så jag kunde vara hemma från jobbet och... jag vet inte. Finna mig själv? Eller nåt. Det är onaturligt länge kvar till helgen. Gud i himmelens alla helveten... here we go again.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känns som om du behöver en kram. Ungar i gymnasiet är håglösa och slöa av naturen. Det är hormonerna :)
Du får väva in allt som en dockusåpa det gillar dom.
EX: Vad tror ni skulle hända om man tog 5 killar och 5 tjejer och stängde in dem i Tjernobyl?
Skojar bara men ibland är det bra att chocka dem!
Kram igen