tisdag 25 september 2007

Frågor före halv 7

Några frågor:

- Varför måste katterna alltid börja bråka klockan 05.50, när jag då vaknar och tänker att "åh, jag har säkert någon timme kvar att sova" och inser att det bara är tio minuter blir jag in i märgen ledsen.

- Varför är medierna så obönhörligt insnöade på den här historien om Madeleine? Jag vet att det är hemskt att en sådan liten unge är borta och visst hon verkar vara docksöt, men finns det ingen gräns på redaktionerna som säger att "nu har vi kört den här storyn fyrahundrasjuttiofem gånger på löpet, det är stopp för den nu", det är tydligt att det inte gör det så jag vet inte varför jag frågar.

- Vad är det för fel på den här Kishti? Jag kollar ALDRIG på idol, det ska gudarna veta, men likförbannat nås jag av dessa rapportera att hon har grinat i tv, smällt till någon make eller fått okontrollerbara utbrott åt än det ena, än det andra hållet. Varför finns hon i min värld? Gode gud, låt mig slippa att höra talas om människan någonsin mer.

- Varför är det alltid samma sak, varför kan inte GP få tjäna det han tjänar på det han gör? Uppenbarligen finns det ett marknadsvärde för honom att ta ut sexsiffrigt för ett föredrag, så då gör han det! Stor skandal och hysteri. Sen att han har ett arvode från annat håll har jag svårare att förstå... i vilket normalt yrke får man lönen efter det att man har slutat? Nu var hans visserligen inte ett normalt yrke, men det är ett yrke som syns för många och då kan man väl rimligtvis inte ha det så? Eller jag vet inte. I alla händelser så verkar det väl som om han följer reglerna nu så låt honom ha sin herrgård, sina pengar, sin stenrika fru och all sin dåliga uppfostran. Han kan ingenting ta med sig dit han går.

- Varför kan inte Malmö Högskola ta kritiken som jag framfört om och om igen som en möjlighet till förbättring istället för att käbbla emot om småsaker som en barnunge? Malmö Högskola är ett stort lärosäte med exceptionellt bra självförtroende. Visa hur stora ni är och lägg ner nu för guds skull... hälften av det ni skrev i ert senaste yttrande var rent felaktigt ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

I love Kishti!