torsdag 4 oktober 2007

Klart



Idag och igår känner och kände jag mig inte dödstrött. Framför allt slogs jag av igår att jag kände mig ovanligt klar och pigg. Jag kunde stava till allt, hjärnan snurrade inte om jag kände mig inte sådär stendum som man känner sig när man har missat hela dagens måltidsskörd (jag hade inte gjort det, men ni känner igen känslan kanske?).
Så insåg jag vad det berodde på. Jag hade glömt att ta dagens dos av Gabapentin Actavis, dvs mina jävla nervmediciner som snart tar knäcken på mig.
Fast den gör väl inte det antar jag. Det är väl bra antar jag.
Men det var så skönt igår när jag kände mig helt klar, som om ett flor hade lyfts från mig och min hjärna. Plötsligt kunde jag tänka ut saker och behövde inte fundera länge på ifall "gjorde" stavades "gorde" eller "gjorde".
Det är så konstigt... helt plötsligt tappar jag den här självklara informatorn i mitt huvud om hur saker och ting stavas och vad de heter.
Det är extremt jobbigt när jag undervisar och ska försöka dra igenom riksdagens organisation utan att gå till anteckningar hela tiden. Förra veckan kunde jag for the life of me inte komma på vad "att reservera sig" hette, istället blev det någon flummig omskrivning och de stackars eleverna såg ut som frågetecken igår när jag skulle förklara det med rätt terminologi.
Se där, jag ville stava "rätt" med "e".

Herreminje.

Idag är det fredag. Det är alldeles för få fredagar, men här är iaf en. Yey.

Inga kommentarer: