onsdag 3 oktober 2007

Müde, das Uhr und die Schrittzähler

För några timmar sedan la jag mig i soffan för att sova. Jag la mig i fosterställning och det tog inte lång tid förrän Selma kom och la sig i knävecket. Sen hände något storslaget: Clovis kom och la sig vid magen, sen sov vi tillsammans som en enda idyllisk familj. När jag sedan vaknade låg båda kissarna vid mina fötter och Clovis tvättade Selmas fötter.
Det går långsamt men när jag inte tittar är de ganska goda vänner.

Jag vill ha ett armbandsur. Vad ska jag köpa för något? Vad är snyggt? Vad är modernt? Jag vet inget om armbandsur... senast jag hade en klocka på armen var det GUL som var populär... så ni fattar kanske hur länge sedan det var.
Någon som har något tips?

Jag har köpt en stegräknare (dock utan klocka, mitt pucko) med ett överfallslarm. Det är lite läskigt att ha ett överfallslarm... tänk om det skulle gå av, vafan gör man då? Stoppar in piggen igen? Vem fan vet... det står inte i instruktionerna. Det tycker jag är lite relevant information. Jaja.. jag får väl åka ut till urskogen i Dalby och testa eller nåt. Eller så är det så illa som man skulle kunna tro: att jag kan låta det tjuta mitt på Möllevångstorget och ingen bryr sig för de tror att det är ett skämt.

Kan någon förklara för mig varför jag är så trött? Idag hade jag kunnat somna när som helst ifall jag inte tvingat mig att stirra med Carolina-Gynning-öppna ögon.
Varför är det så? När jag vaknar är jag trött som ett dumihuve, när jag är på jobbet blir jag aldrig riktigt normalpigg och så fort jag kommer hem känns det som om det är dags att lägga sig. Sen lever jag i någon slags dvala till sängdags kl. 22. Varför?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hösten börjar göra sig påmind