måndag 29 oktober 2007

Morgon på lov

Lov. Det är fina saker det. Min första sovmorgon spenderade jag med en ställd väckarklocka och tvättid. Usch och fy. Men så är det, när man två gånger latar sig igenom sin bokade tvättid får man ta måndag morgon på sin lediga vecka.

Något som jag dock var glad för denna lediga morgon är att nu skulle jag ju äntligen kunna titt och förkovra mig i nyhetsmornarna, men ack så jag bedrog mig. Eller nja, jag sitter här och glor och glor men jag håller på att bli galen. Det är nyheter i en kvart, sen är det prat om Åsa Larssons bok eller SM-guld i fotboll i en kvart och sen är det nyheter igen i en kvart och så fortsätter det så. Det hade kanske inte behövt vara så dåligt ifall det inte var för att nyheterna ordagrant är samma varje kvart. Jag håller på att bli galen. Argentina har fått sin första folkvalda kvinnliga president. Icke svenskfödda ungdomar klarar sig bättre med icke svenskfödda lärare, det verkar kört för besättningen i båten som förliste utanför Danmark igår, det blir förseningar och inställda avgångar pga att SAS har ställt sina Dash-plan, Göteborg tog SM-guld, Hbg vann med 9-0 över Halmstad, Riksbanken förväntas sänka räntan, fd. vice Riksbankschefen vill att den ska sänkas mer och yada yada.

Yada
Yada.

Inga kommentarer: