fredag 12 oktober 2007

Spe

Jag tror att jag retroaktivt har fått mina bitchpoäng och börjat använda dem. Antingen det, eller så är medicinerna begåvade med ytterligare en biverkning.

Jo:

Igår när jag hade eleverna var det ganska mycket spring ut och in ur klassrummet, ungar som skulle dricka, kissa, dricka, kissa, dricka så att jag blev alldeles galen.

Jag fick ett utbrott och sa åt alla eleverna att hålla tyst, sluta med vad de gjorde och sedan lyssna på mig. Sen orerade jag i flera minuter och avslutade med en stirr på varje person och fräste "det är brist på respekt, fattar ni inte det? Jag kan också bli förbannad, men det är fantamig onödigt att ni gör mig förbannat när det skulle kunna vara trevligare utan en förbannad lärare. Fattar ni inte det?".

Nå, sen när jag funderade på det undrade jag lite var i hela världen detta kommit ifrån för jag hade inte alls känt mig upprörd före detta.

Detta var kanske inte så konstigt eftersom man som lärare ibland måste skälla, men sen hände en grej idag också.

Jag gick och skötte mig själv och stannade vid en röd gubbe när en alkis som verkade ha strosat efter mig ett tag sa "hej, vad gör du?" "Jag står" svarade jag och alkisen upprepade det. "Varför står du här?" frågade han och jag sa att det var för att det var rött. "Här ska du inte stå" sa han då och klappade mig två gånger på rumpan. "Nej, låt bli" sa jag och "Nej, låt bli" härmade alkisen och slog mig två gånger till på rumpan.

Tidigare hade jag gått och tänkt på den där jävla lusen som blåste mig när jag tog över lägenheten, jag funderade lite på vad jag skulle säga om jag mötte honom (jag gick förbi hans jobb, Redloop AB) och jag kände mig väldigt stark och som om jag skulle kunna skälla ut honom efter noter.

När nu denna alkis klappade mig upprepade gånger på rumpan kom den där oväntade forsen av arga ord ur mig igen.

"Vafan sysslar du med? Vad i helvete tror du att du gör? Jag är så jävla less på sånna som dig som bara sitter och skräpar ner och inte gör någon som helst jävla nytta. Fy fan. Dra åt helvete kan du göra, varsågod."

Detta spottade jag ur mig så att jag upprepade gånger spottade honom i ansiktet. Han såg inte särskilt vänlig ut, men det sket jag i, jag tänkte att han kunde väl knappast mörda mig mitt i jävla stan. "Nu känns det mycket bättre, tack för hjälpen" sa jag sen och gick över gatan. Jag vet inte om han stod kvar eller inte, för jag smet in på Triangeln och gömde mig bakom en hög grej med blommor i.


Jävla idiot. Men fan vad duktig jag är. Så här nöjd ser jag ut när jag skällt ut en tafsande alkis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BRA! *applåd och kram* Jag tycker det var skitbra. Man ska inte gå och osa i skymundan och dessutom inte hålla igen mot folk som är idioter. Då mår man bara dåligt. MODIGT! Och jag förstår att du känner dig jävligt nöjd efter det. :D

DK sa...

HAHA, så rätt!