måndag 19 november 2007

Behov (För i-landsmänniskan)

Hela tiden kommer jag på saker som jag måste skaffa mig, men sen när jag står där med pengar i handen glömmer jag bort vad det var jag behövde så mycket. Det kan tyckas vara en effektiv sparmetod, men se här: jag är ett steg före denna luriga metod. Jag ska skriva en lista här i bloggen och på så sätt aldrig glömma.
1. En mopp med hink. Jag har nämligen ingen sådan och badrumsgolvet börjar se illa ut
2. En hårfön. Jag har en, men det är min farmors gamla och jag tror att det brann lite i den imorse.
3. En locktång för riktigt stora lockar, den jag har får mitt hår att se väldigt 1995 ut
4. Strumpor, det är alltid ont om strumpor
5. Några slags skor som jag kan ha på jobbet som inte ser ut som fotriktiga skor men som är det. I vanliga fall skulle jag ha sagt att jag inte ska ha fotriktiga skor, någonsin, ever, men nu råkar det vara så att jag måste skrika lite för varje steg jag tar och då tänker jag att mina fötter går igenom något som de inte ska behöva gå igenom.
6. Ett fotbad, oh the joy
På det lite mer vardagliga planet behöver jag
Sköljmedel, handtvål, duschcreme, järntillskott, fotfil
Jag tror det var allt... du ska inte komma och ta mig, sparmonstret! Det måste ju vara nog att jag dragit ner på mitt bredband och jagat varenda krona i varenda utgift jag har. Bäh!

Inga kommentarer: