söndag 11 november 2007

Horisonten?

Jag har dragit ner min anslutning till 256kb i en och en halv månad till Comhem äntligen försvinner. Åh så skönt det ska bli när jag bara har ett litet abonnemang med Comhem. Nu kommer jag alltså inte kunna kolla på filmer särskilt smidigt eller ta emot grejer särskilt smidigt men det gör inget för jag sparar 130 spänn i månaden. Deni. Det ska bli spännande hur fakturan kommer att se ut den här gången, kanske på 2000 kr... det kan man aldrig veta.

Detta måste vara årets armhåla. Februari (som alla säger) är ju ingenting mot detta, det finns ingenting att se fram emot, ingenting är nära och roligt. Höstlovet är över och nu är det bara mörker och mörker. Julen blir inte särskilt rolig i år, det blir praktiskt taget ingen jul och sen kommer nyår som bara är förknippat med ångest och sen förväntas man vara glad och pigg och nöjd.
Imorgon ska jag till jobbet, nästa dag: jobbet, jobbet jobbet jobbet. Ungar som aldrig vill lära sig något och som bara (förutom två undantag) gör allt för att slippa göra de uppgifter som man ger dem. Sen blir det ju såklart konsekvenser om man inte sköter skolarbetet och det är så jobbigt att leverera dessa konsekvenser.

På fritiden är det sömn. Åka buss, åka buss, sova sova... aaaaaah. Galenskap.

Jag vill åka utomlands. En vecka, var som helst, snälla? Ingen som vill följa med?
Värme, sol och fritid.
Det finns inget sådant på min horisont. Nej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Julen blir inte särskilt rolig i år, det blir praktiskt taget ingen jul" Det var inte vidare snällt av dig, det är ju då du ska bli faster. :>
"det finns ingenting att se fram emot, ingenting är nära och roligt." Om två helger ska du till oss och hälsa på, inte särskilt roligt det heller kanske? Nu är du ingen snel hest! :>

DK sa...

JAG ÄR PÅ!

/DrKotte