torsdag 8 november 2007

VÄNLIGA hälsningar

Idag, efter nästan ett års strul med Com hems jävla bredband, har jag äntligen fått tummen ur och sagt upp skiten. I samband med det tänkte jag även att jag skulle kontrollera mina fakturor. Jag mindes att jag förra månaden fått en faktura på nästan 1000 kr och att jag reagerade på det då men sen såg att det gällde en lång period och tänkte att det var säkert rätt. Men nu har jag kollat lite mer noggrant och sett att en period debiteras en och kanske till och med två gånger kom jag på nu. Ja just det, Bredband Large som jag köpte och sedan ångrade mig debiterades i några dagar, samtidigt som det jag hade innan också debiterades. Gah!
Nå, det kom jag på nu, det andra som jag kom på förut skrev jag i ett mail så att jag inte skulle glömma bort det. Dessutom skickade jag det ju till Kundservice men jag tror inte att dessa kommer att kontakta mig i någon hast. Mailet jag skickade är ett mästerverk med mina mått mätt. För en hjärna som knappt kan skilja ett p från ett l eller en 100-lapp från en enkrona var det en enastående uppvisning av hålla-tungan-rätt-i-mun. Skåda själva:


Hej,
Jag har gått igenom mina fakturor hos er på Comhem och undrar lite över
en faktura med
nummer 4553480809, den är på 975 kr av vilka bredbandsdelen
är på 800 kr. Detta handlar
om en period mellan datumen 070816-071031.
Fakturan spände över en märkligt lång period
så jag började titta på det
hela och korrigeringen som gjorts på 299 kr. Denna
korrigering syftar på
fakturan med nummer 4499726901 då jag har betalat in just 299 kr
för
bredbandsdelen under perioden 070901-070930.
Kvar finns då perioden från
070816-070901 samt perioden mellan 071001-071031. När det
gäller den första
av dessa två perioder (070816-070901) tycker jag mig se den perioden
täckt i
faktura 4450176203 som sträcker sig över och mellan datumen 070801-070831, när
det gäller denna period har ingen korrigering gjorts vad jag kan se. Det är
ju mycket
möjligt att jag har missat något, men borde inte en ytterligare
korrigering göras
eftersom det verkar som om jag har betalat perioden
070816-070901 två gånger. Om man
räknar grovt på att detta
bredbandsabonnemang kostar 10 kr/dag så borde en ytterligare
korrigering
göras på 160 kr.
Borde då inte fakturan med nummer 4553480809 gälla perioden
071001-071031 endast så
således resultera i 299 kr för bredbandsdelen medium
(sen tillkommer 48,23 kr för
bredband Large som jag inte sa upp snabbt nog
så jag blev debiterad, summan borde
således väl vara 347,23 kr)?
Med mina
uträkningar borde väl fakturan sluta på 174kr (Digital-TV) + 347,23 kr = 521,23
kr och inte 676 kr.

Vänligen kontakta mig angående detta,
Mvh

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har verkligen aldrig sett något liknande. Vilket mästerverk! Du är verkligen fantastisk! Jag hoppas det reder ut sig, eller att de inte orkar läsa och bara ger dig rätt, rakt av.

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.