måndag 31 december 2007

Öh?

Ska jag kunna klara mig genom hela nyårshelgen utan att höra Abba:s mycket uttjatade "Happy new year"? Är det möjligt? Jag blir helt galen när jag hör den, jag vet inte varför.
Jag vill antagligen inte minnas tillbaka på det här året. Nej, det är verkligen det det är, jag inser det nu när jag skriver det.
Det har hänt en massa saker under detta år, ingenting inom någon slags inbördes ordning, men detta är iaf en del av det:
  • Jag tog min examen
  • Jag fick ett jobb
  • Jag flyttade från Lund till Malmö med min sambo
  • Jag slutade att vara sambo och flyttade till en lägenhet inne i stan
  • Jag fick beskedet om att jag skulle bli faster och borde ha blivit det vid det här laget men lillplutten låter vänta på sig.
  • Min syster skilde sig från sin man
  • Min syster flyttade 120 mil härifrån
  • Jag fick en ny katt vid namn Selma
  • Jag har lärt mig tusen gånger så mycket om att vara lärare än jag lärde mig under hela utbildningen


Nå, det ser kanske inte ut att vara så många saker men det är väldigt omtumlande saker i olika grad.

Igår fick jag lämna min autograf till några fjortisar på ICA. Döm om min förvåning, för att uttrycka det milt.
Bakom mig i kön hörde jag två småtjejer (kanske 16-åringar) som tisslade och tasslade något alldeles väldigt. Sen blev de tysta och plötsligt hade jag en av dem alldeles bredvid mig. Följande hände:
Fjortis: Hej är du lärare?
Jag: Ja
Fjortis: Coolt [eller något sådant] kan jag få din autograf
Jag: Va?
[Nu dök en bit papper upp ur fjortisens gömmor och en penna hölls fram mot mig]
Fjortis: Snälla?
Jag: Öh?
Fjortis: Bara här?
[Fjortisen pekade på papperet med pennan och folk bakom i kön började nog bli irriterade för att jag stannat upp kön, så jag tog pennan och gjorde en krusidull med ett efterföljande streck]
Fjortis: Tack
[Sen började båda fjortisarna att asgarva och sprang och gömde sig vid städgrejerna, jag fortsatte att stanna upp kön en stund till innan jag vaknade]

Fråga: Finns jag på Youtube, gör mina elever reklam för mig eller vad är det frågan om?

Mycket ska man se.

Imorgon är det dock ett helt nytt år och då är det nog med den här skiten.
Nya tag överallt.

Toodeloo.

Inga kommentarer: