fredag 15 februari 2008

Nu fär ma

Jag är mitt i fejande, fixande, städande, tvättande och packande. Nyss satt jag här och kom på att jag behöver en väska, så jag tog en liten tur ner på stan och köpte mig en väska och vips var jag hemma igen. Gudars skymning vad jag gillar att bo centralt.
Nåja
Idag hade jag en extremt rolig dag och eftersom jag nästan är ensam på skolan på fredagar var det så klart eleverna som var roliga. Vi tittade på sändningar från riksdagen och Ylva Johansson dök upp med en kavaj med natur på. Fattar ni? Det var alltså ett landskap, skog, en fors, himmel och på vänstra armen hade hon ett moln. Jag garvade så mycket så tårarna rann. Det i sin tur gjorde ju så eleverna skrattade och ingen lyssnade på hennes åsikter om HIV-preventation.
När en av eleverna fick veta att jag ska åka upp till Järpen (2 mil öst om Åre) tyckte denna elev att jag istället skulle åka tåg imorgon, för då skulle hon och en annan tjej i klassen ju åka tåg, till Eslöv.
Så jag pekade på kartan och visade hur långt hon skulle åka och sen hur långt jag skulle åka.
"Åh fan" sa hon, "åker man Pågatåg eller Öresundståg dit?"

Så rart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på TJUGOSEX-årsdagen 8)