fredag 18 april 2008

Dravel

Mein Gott. Jag kommer att få magsår innan de här närmaste veckorna är över. Det börjar idag. I eftermiddag ska jag ge mig iväg på en resa hela vägen upp till norr för firande av 90-årig mormor. Det är storslaget.
Imorgon eftermiddag ska jag ge mig ner på en resa hela vägen ner till Malmö och kissarna igen. Sen är det brandövningar, möten, utbildningar, flerdagarskurser på annan ort, vårrus, födelsedagar och annat krafs i en strid ström hela vägen fram till v. 20.
När v. 20 kommer är det bara en månad kvar till semester. Och sen, jävlariminlillalåda vad det ska bli semester. Jag skiter i om jag får sällskap, jag ska åka till ett varmt land och lägga mig vid en pool och läsa miljoner böcker och bli väldigt brun. Må vara att jag får åka ensam eftersom alla de som jag känner har en massa andra åtaganden som är så otroligt mycket viktigare än att valla runt undertecknad kring en grekisk ö, men nå! Jag åker själv helt enkelt.
Vet inte när än. Förhoppningsvis kommer veckan efter midsommar innehålla en trevlig roadtrip med far upp till Medelpad. Kanske får man till och med med sig en mor eller en syster eller bror.
Nog om det. Jag sitter egentligen bara här för att slå ihjäl tiden fram till att bussen går. Då ska jag åka hem och eventuellt vänta på hantverkaren, det är oklart om han kommer eller inte. Jag har i alla händelser fått mitt badrumsskåp sänkt till min nivå och nu är det ett hål och sladdar i väggen som syns. Inte så bra. Inte för att jag ser dem från min dvärgposition, men andra har vittnat om detta.
Tydligen ska silikon dit. Det blir säkert skitfint.

Inga kommentarer: