torsdag 24 april 2008

Vi slutar tio över

Just nu sitter jag och har lektion. Ytterst festligt. Jag har varit tvungen att ta med mig min dator till jobbet eftersom vi ska dansa dansmatta på sista lektionen. Eftersom jag inte törs lämna den i mitt rum så har jag med den in på lektionerna. Hälften av klassen gör prov och andra halvan läser på inför provet så jag sitter här och stör dem med klassisk musik. De verkar inte vara särskilt imponerade av varken Bach eller Vivaldi de små liven men det gör ingenting för det ska ju vara bra provmusik har jag hört. Det verkar dock inte fungera för provgörarna sitter bara och stirrar... vilket jag iofs kan förstå eftersom de skriver prov om EU och det måste ju verkligen möjligen vara det tråkigast som någon nåsonsin har skapat. Det är säkert bra, det säger jag ingenting om, men om jag aldrig mer får höra något om ministerrådet så gör det absolut ingenting.

Vi har en annan lite rolig feature här i huset. Det byggs ett köpcentrum här utanför och byggnationen är alldeles i inledningsskedet. Just nu håller de på och tar sönder berggrunden utanför och så skakar vårt hus som om man befann sig på en färja. Turligt nog är de flesta lektionerna på andra sidan av huset så det är inte så mycket just här, men när man är i arbetsrummet så är det bara att blunda så tycker man sig höra någon som säger att man nu anländer till Helsingör.
Rätt irriterande i längden och jag bara vänter på att något kylskåp eller någon skärm ska gå sönder.
Nåväl, det blir väl fint när det väl är färdigt.

Nu satt två flickor med fötterna på stolen så jag tittade på dem och då flög båda skorna av snabbare än kvickt. De är rara se små liven.

Inga kommentarer: