måndag 21 juli 2008

Flyga flygmaskin

På min tid, eller det vill säga, för kanske sex-sju år sedan, var det annorlunda. Då beställde man en biljett och fick sedan densamma hemskickad på posten. Då satt man där med sin biljett och visste vad man skulle göra.
Nu vet jag inte.
Allt jag vet nu är att jag måste ha med mig kortet som jag använde för att betala biljetten med... men var är min biljett? Ingenstans står det något om att den ska komma på posten, det enda jag får upp är en massa bekräftelser och e-ticket-tjafs. Vad betyder det? Är den där koden jag har fått den enda biljetten jag kommer att få? Ska jag hämta ut min biljett på flygplatsen? Borde jag ha en kod för alla mina fyra biljetter?
Jag förstår inte. Ingenstans står det hur man ska göra.. jag bara antas veta precis vad e-ticket innebär. Ska jag slita upp datorn och visa att jag har beställt eller måste jag skriva ut eller vafan ska jag göra?
Finns det någon som är mer rutinerad än jag på det här med flygande? Jag har inte flugit sen - jag tror - 2002, kanske var det 2001 till och med. Nej, jag flög till Korfu, men då fick vi biljetter. Inrikes var nog senast 2001, om inte ännu tidigare.
Så jag frågar er, ni som vet och är allmänt en källa till kunskap.
Vad/hur/när gör man?

Inga kommentarer: