fredag 4 juli 2008

Ja men det förklarar ju allt

I dagarna här har det kommit en undersökning om vilka folk som är lyckligast egentligen. Jag vet inte vem som vann men jag vet att Sverige och svenskarna kom högt.

Fint för oss.


Jag såg ett inslag om samma sak som säkert var något år gammalt i 60 minutes för någon vecka sedan. Då var det danskarna som var lyckligast och de förklarade det själva med att de dels hade ett fint socialt skyddsnät men framför allt var orsaken att de inte hade så höga förväntningar. De var nöjda med lite helt enkelt.


Nu har dock allt detta kastats omkull. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Plötsligt, i en av de på tok för många reklamavbrotten i Wimbeldontennisen kommer sanningen:

"Undersökningar har visat att de som använder Eeze spray är nöjdast"


Well then, case closed.

Inga kommentarer: