fredag 18 juli 2008

Ohängda ungar i trafiken och utanför

Kvart i ett satte jag mig i mors och fars 740 och rullade hemåt. Bilen var faktiskt nästan fullpackad med grejer och att ta allt detta på tåget kändes inte aktuellt.
Störtregn och storhagel försvårade min resa men trots detta gick det fint som snus och två timmar senare var jag framme. Det enda abret var att jag blev omkörd på insidan av en idiot i sportbil precis när jag var på väg att köra in till höger, människan hade dessutom mage att ge mig det vackraste av alla tecken man kan göra med ett finger. Hade han låtit bli att köra om mig på insidan så hade han haft all plats i världen att köra om mig på den lagliga sidan, men si nej det går inte. Jag hoppas han krockade den jäveln. Jag hatar puckon i trafiken. Jag må vara ringrostig men jag är i alla fall alltid försiktig.
Nå, så kommer jag till Malmö och noterar direkt två saker som jag inte tänkt på tidigare när jag varit här.

1. När jag krånglade in mig på en fickparkering som jag inte är särskilt bra på så hade jag oftast i andra städer blivit stressad som fan av bilar som stått bakom och stressat. Här kör bilarna istället om och stressar inte alls. Stort plus. Jag är dessutom stolt över min parkering.

2. Ungarna är mycket mer ohängda här än de är i t.ex. Falkenberg. Det första jag såg när jag kom in på ICA var en kille ur personalen som sprang ut för att jaga några snorungar som hade snattat. När jag stod i kö var det dessutom en annan snorunge som ställde sig framför mig och började hänga över bandet och peta på mina varor. Ingenstans fanns det en målsman som sa till ungen, istället fick jag säga åt henne att flytta på sig och låta bli mina saker.

Malmö-Resten av Sverige som jag nyligen varit i 1-1

Inga kommentarer: