fredag 4 juli 2008

SLUTA FÖR FAN

Högt stort och ljudligt smäller Aftonbladet upp att "Bossen" är på Ullevi. Hans "goa gubbar" har redan tidigare "gjort stan" och ungefär allting som på minsta sätt kan härledas till dessa gubbar får stora rubriker i alla kvällstidningar.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. VARFÖR FÖR I HELVETE DENNA HYPE KRING GUBBKRAKEN?
Jag förstår inte detta. Gnälliga gubbar som sjunger om småflickors bröst, den överdrivna reaktionen på ingenting och annat skit (läs här även Ulf Lundell om ni vill) förväntas tydligen intressera folk lika mycket som månlandningar och statsministermord.
Visst, både Aftonbladet och Extressen har ibland blajrubriker som "Så går du ner 25 kg på en vecka" eller "Bota din cancer med vår gnuggis", men detta ser de ju verkligen som en nyhet.

Gubbfan är på Ullevi. Och? Är han inte här minst en gång varje år? Är det inte så att han dessutom varje år säger "åh, jag älskar Sverige" och medierna smäller upp det större än någonsin och slickar och lapar i sig berömmet som om det är Expressen som odlat fram skogarna eller Aftonbladet som lagt ut öarna i skärgården.

Kan de inte sluta nu och tjata om den där jäveln. Jag vill gärna säga att ingen bryr sig, tyvärr är det ju inte sant... men jag tror ändå att de flesta av oss lever i lycklig ovetan om denna gubbes görande. Jag hoppas det iaf.

Inga kommentarer: