torsdag 3 juli 2008

Smärta och promenad

Idag har jag varit på promenad. Det var inte meningen att det skulle bli en skitlång promenad... men så blev det. Det började med att jag gick mot stan och stötte på Sara och lilla baby-Jack. Dessa tu skulle till stranden och jag skulle ner på stan var tanken. Jag kom ner till Triangeln, hittade mig ett par nya skitsnygga skor och bestämde mig för att sätta på mig dem omedelbart. Sköna var de, men det nöp lite här och där som det gör med nya skor. När jag hade gått en bit kom jag fram till att det var mysigare att gå ner på stranden istället för att köpa fönsterputsmedel som egentligen var min ursprungliga plan. Så jag gick och gick (se röd väg) och skorna nöp lite mer.


När jag var framme var Jack först glad och sedan trött, men han ville inte sova. Han ville för övrigt inte vara med på bild heller.


När jag kom hem konstaterade jag att det inte hade varit smart att gå så långt som jag gjorde (den blå slingan är vägen hem) med de nya skorna och inte så smart att sitta med ryggen mot solen fast jag redan dagen innan kände att jag kanske bränt mig lite.













Inga kommentarer: