söndag 20 juli 2008

Tvättstugan för fan

Gaaah! Jag HATAR när folk inte kan bete sig i tvättstugan. Jag fattar inte! Hur jävla svårt kan det vara.
Även om jag inte ska använda torkskåpet från första början så innebär det inte att jag tycker att det är ok att du/ni vem fan du nu är, förvarar ert shit där nere under tiden jag tvättar. Det innebär att jag får göra ett av två alternativ, tyvärr är jag för mesig för att göra det enda rätta.

Jag kan antingen

1. Hiva ut allting ur tvättskåpet och lägga det någonstans utanför tvättstugan så människorna som äger skiten kan hämta det närhelst de önskar

eller

2. Låta det vara kvar och sedan vänta på att ägaren ringer på dörren hos mig och ber att få låna mina nycklar för att få ut sina grejer som jag så fräckt har låst in.

Självklart gjorde jag alternativ nummer två. Jag var på väg att göra ettan, men så kände jag på grejerna och kände att de fortfarande var blöta, alltså riktigt blöta vilket innebär att människan före mig med flit har gjort på detta sätt, tvättat alldeles intill tvättidens slut och hoppats på att den som kommer efter tycker att det är ok att grejerna hänger där så länge jag tvättar.

Jag blir GALEN på sånt. Hur svårt ska det vara att inte snylta på andra? Inte så svårt.
Det är inte svårt alls. Vissa lyckas gå genom hela sina liv utan att göra det.

När jag gick ner kom det två killar som också ville tvätta i den tvättstuga som jag bokat, men de hade sett fel på datum och trott att det var den 19e idag. Alla mina indikatorer säger att det är den 20e idag så jag hoppas att jag har rätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag brukade slänga alla kläder på ett bord i tvättstugan (om de är i tvättmaskinerna, de andra får vara i en timme tills jag behöver den SEN slänger jag dem på bordet) oavsett om de är blöta eller inte.

Bodde förut granne med ett boende för psykiskt sjuka fd knarkare, alkoholister o dyl. De misskötte tvättstugan så förbannat att jag blev tokig varje gång.

Bättre nu när jag flyttat. Nu är de nästan för noga.