måndag 25 maj 2009

Nio arbetsdagar

Det här är ju bara för hysteriskt roligt. Något stolpskott skickades ut för att vänta på Wanja Lundby-Wedin utanför hennes port, för att vara säker på att hon inte skulle smita. Jag kan bara anta att hon inte hade svarat i telefon (varför? Ja det kan man ju undra). Stor katastrof är det ju att W L-W har åkt utomlands till LO:s resort tillsammans med maken utan att betala fullpris för vistelsen. Hon betalade nog ingenting för boendet, och skattade inte för maken. Eller något åt det hållet. Jag är så urbota less på hetsjakter som tidningar ägnar sig åt, kan de inte förnya sig lite? Tydligen inte.
Nåja. Det roliga är ju att de smällde upp stort, inte bara på nätet utan i papperstidningen på s. 9 (mycket framträdande) OCH FRAMSIDAN att W L-W inte ville svara på frågorna. Hon blev till och med ilsk. Foton smälldes av på kvinnan och visar tydligt att hon inte verkar vilja samarbeta.
Bilerna kom tillbaka till redaktionen, tillsammans med "storyn", någon la in bilderna i tidningen, storyn skrevs in, någon ok:ade sidan, någon tryckte, någon distribuerade och folk har köpt tidningen. Det är ju extremt kul.
Sydsvenskan väljer också att trycka namnet på journalisten. Expressen ville inte göra det, de menar att det är den ansvarige utgivaren som är ansvarig. Jag är lite kluven. Journalisten har ju gjort ett riktigt, riktigt dåligt jobb. Ska man inte behöva stå till svars för det bara för att man jobbar inom ett medium? Eller är det så att det var flera "seniorer" som lät det slippa igenom?
Ok att kvinnan var lik, men hon var knappast identisk.
Ja det är ju för festligt.
Idag har jag sökt jobb. Nio arbetsdagar kvar...

1 kommentar:

Emma sa...

Jag blev hur glad som helst när jag såg att du skrivit ett inlägg men så småningom insåg jag att jag inte förstod ett dugg utav innehållet. HAHA! (Men, jag läste det faktiskt ändå!)