torsdag 14 maj 2009

Skor

Jag såg en artikel i mina ändlösa vandringar på expressen.se, sydsvenskan.se och aftonbladet.se (det är så jävla tråkigt att vara sjuk) där det stod att många svenska kvinnor har över hundra par skor. Nå, nu gäller inte detta riktigt mig, jag räknade och jag kom fram till att jag har ca 20 mer eller mindre aktiva par skor. De som inte är aktiva, dessa har man ju slängt, möjligen är det så att människor som aldrig slänger har över hundra par skor. Ja.
I vilket fall som helst så tänkte jag att denna tråkiga dumdag till dag kunde kanske vara dagen då jag löste mitt skoförvaringsproblem. Jag gick således in på Ikea.se (inte ikea irl, jag får ju inte RÖRA PÅ MIG) och vad ser jag? Skåp mellan 300-1000 spänn men inget av dem rymmer mer än 6-8 par skor? Vad är det för dumheter? Alla må inte ha över hundra par skor, men man kan utgå ifrån att alla som bryr sig så pass mycket om sina skor att de väljer att titta på skoskåp garanterat har fler än 6-8 par skor. Himla sheisse. Dessutom var alla skåp megatunna och helt meningslösa för stövlar och lite högre skor. Var fasiken ska jag göra av mina stövlar då?Himla ikea. Himla hemförlovning. Himla himla himla!
Nu har jag inga svenska tecken heller. Jadrans!

1 kommentar:

Anonym sa...

BILLY-hylla? Går dessutom smidigt att sätta dörrar på om man vill dölja skorna, eller ett skynke. Bra djup och så kan man välja höjd och bredd och färg. Och billig, framförallt.

Åh, jag är alltid så himla smart. Hur ska jag orka fortsätta med det?