måndag 29 juni 2009

Hitta på

Jahaja. Hej hej.
Mitt förra inlägg var inte skrivet då tidsmarkeringen visar utan det var skrivet typ kvart i 12 på natten mot fredagen förra veckan, alltså innan det hela blev bekräftat.
Därför skrev jag så konstigt.
Nå.
Jag har nu nio arbetsdagar kvar, två kalenderveckor eller nio arbetsdagar.
Jag vädjar till högre makter att låta mig få inspiration att hitta på en massa projekt och grejer som gör att tiden går fort... jag letar och letar i min hjärna men istället bara deppar jag mer och mer över det här med att inte ha något jobb. Det känns ganska bedrövligt, förskräckligt och värdelöst faktiskt.
Nu har jag i alla fall rett ut lite ekonomiska bekymmer, betalat och sagt upp en massa smågrejer som blir en stor flod samt lärt mig hur a-kassan fungerar och vilka tvåtusen blanketter som jag kommer att behöva för att visa att jag är arbetslös.
Vad är meningen med alla dessa blanketter och fåniga frågor? Ska man gallra ut sådana som har koncentrationssvårigheter eller vad är det frågan om? Koncentration brukar vanligtvis vara min grej, men jag höll fantamig på att få kramp lite överallt igår när jag läste igenom listan på allt trams som ska fyllas i.
Men jaja. Jag ska göra det och jag ska göra det i god tid så det bara blir att anmäla sig och sen be done with it.

Imorgon är det verkligen en sommarmånad, högsommar rent av och jag jobbar.... ååååh!

Inga kommentarer: