tisdag 7 juli 2009

Comhem, igen!

Comhem. Igen. De är ju roliga.
Jag fick ju efter mycket om och men en tidsbokning i förra veckan och då var ju glädjen stor. Jag fick ju också veta att det skulle kosta 500 pix ifall de kom och inget fel fanns att finna. När elen kom tillaka till mig kom också tv-kanalerna med full kraft, så jag ringde lydigt och avbokade tidsbokningen.
Nå.
Igår morse fick jag ett sms som löd något i stil med "Ditt ärende med nummer xxx är nu åtgärdat och allt ska fungera som vanligt igen. Vid frågor kontakta kundtjänst... "
Jättekonstigt var detta. Jag hade ju avbokat tramset och det nya felet som jag hade anmält har ju varit ett fel hos mig sen jag skaffade digital-tv och har aldrig kunnat fixas. Har någon fixat det med en knapp på huvudkontoret? Jag förstod inte vad det hela handlade om, men struntade i det. Så kring ett upptäcker jag att telefonen ringer från okänt nummer. Då jag var på lektion kunde jag inte ta det först men efter fem-sex missade samtal blev jag tvungen att svara. Det var Jonas från Comhem. Han skulle in i min lägenhet och titta till apparaturen. Min avbokning hade alltså inte registrerats hos Comhem, fastän jag hade ringt och just avbokat, fått det bekräftat att "ja, då tar vi bort den tidsbokningen" och trott att allt var friden och fröjden. Förväntas man ringa upp omedelbart efteråt och fråga om det samtalet man just haft med en medarbetare verkligen ägde rum? Det kanske var en fake-medarbetare jag pratade med? Eller hörselhallucinerade jag? Jag kanske fortfarande sitter i telefonkö och väntar på att de ska "ta emot mitt samtal så snart de kan"?
Det är ett mysterium det där företaget. Maken till dålig service har jag aldrig förr upplevt, men jag upplever det med dem, om och om och om igen.
Jag måste verkligen titta över ifall någon annan tvkanalsleverantör kan ge exakt det utbudet av kanaler som Comhem kan, för det ska gudarna veta att det är den enda anledningen till att jag anlitar det där företaget. Discovery och Eurosport. Allt annat kan jag ha och mista, men om jag inte får ha tillgång till Discovery eller snookerturneringarna blir mitt liv en mycket fattig ö. Speciellt nu när jag blir arbetslös.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det finns ju böcker. :) Jag ser inte på tv utan läser hellre men bibblo i stan är stängt till september - renovering.

Din kille har inte de kanalerna?