onsdag 8 juli 2009

Comhem ju

Just ja, jag har ju glömt att rapportera gårdagens knasiga comhem-grej.
Igår när jag kom hem hade jag ett bulligt, fullständigt omärkt kuvert på hallmattan. Sweet, tänkte jag. Mina krämer (eller vad det nu var jag skulle få för att jag gått med på att ha tre nummer av någon kärringtidning som skriver om inkontinens sida upp och sida ner, i min lägenhet), tänkte jag men ack så jag bedrog mig.
I kuvertet låg varken mer eller mindre än en sladd av något slag. Ingen instruktion, ingen illustrerande skiss, inte ens en post-it med "Enligt överenskommelse" på. Ingenting.
Jag vet inte varifrån denna sladd kommer eller vad den ska användas till... men jag kan bara gissa att den har något med min digitaltv-box att göra och att jag förväntas använda den för att få min kanal 6 att fungera.
Antingen det eller så är det något helt annat. Antagligen inte från urintidningen i alla fall, de verkar inte vara så inne på sladdar.

Inga kommentarer: