lördag 25 juli 2009

Lååånga månader

Nu har jag fått nog av ComHem. Alla turer som har varit kan man läsa om här och jag orkar verkligen inte återge alla idiotiska händelser som har varit.
Ikväll tänkte jag mig att jag skulle kolla på 6:an. Den fungerar inte. Förut har den fungerat så att man i alla fall har sett en bild som har stått still, nu är det helt svart. ComHems kuntjänst uppmanar mig att stå på kanalplatsen i minst 60 minuter. Jag stod på den i fyra timmar igår, men det är lika svart för det - trots att jag betalar för det.
Nästa projekt var att se på Discovery Science. Också en kanal som jag betalar för och som är en av anledningarna till att jag skaffat digitaltv trots att jag har basutbudet via kabel-tv. Discovery Science fungerade inte heller. Först fungerade den lite, med massa hopp och avbrott men sen blev den också helt svart och bara sökte efter signal. Efter 25 minuter gav jag upp och slog över. Tv4 Fakta, ytterligare en av de kanaler som jag betalar extra för tänkte jag mig att jag skulle se på. Också det gick åt helvete. Den blev svart och tyst ganska snabbt, sen kom den igång, men sen dog den igen.
Helt meningslöst.
Jag bestämde mig för att jag skulle ge upp ComHem en gång för alla nu och säga upp skiten. Då ser jag att uppsägningstiden är TRE (3) månader.
VOJ. Jag måste betala för ingenting i tre månader till, om jag känner företaget tillräckligt väl vid det här laget så kan man ju tro att det handlar om kalendermånader och att jag blir av med skiten först den 1 november. I min enfald trodde jag att det skulle handla om en månad, så dum jag är!

Problemet är nu: vad ska jag ha istället? Jag vill ha följande kanaler och kan inte riktigt se att det finns något klockrent alternativ:
SVT1, SVT2, SVT24, SVT Kunskapskanalen, Tv3, Kanal 5, 6:an, 8:an, 9:an, Eurosport (helst både 1 och 2), Discovery, Discovery Science, Tv 4, Tv 4 Fakta, Tv4+, Tv400.
En Telia-man ringde mig häromdagen och försökte dingla med MTV "som du ju inte har nu" och det var sannerligen fel strategi. Jag vill INTE ha MTV, att slippa den skiten skulle göra mig mycket lycklig rent av. Fast jag vet ju att jag har det nu i kabel-tvnätet. Jag har det mesta som jag faktiskt vill ha där, utom just Discovery-kanalerna och det viktigaste av allt: Eurosport. Hela min jakt på digital-tv började när ComHem tog bort Eurosport och Discovery ur kabeltvutbudet. Ett tv-liv utan snooker går helt enkelt inte men det är också rätt så käckt att kunna ha flera Discoverykanaler.
Oj oj oj, lyxproblem. I alla händelser ska jag säga upp mitt abonnemang imorgondag så de tre månaderna kan börja ticka ner.

Inga kommentarer: