tisdag 11 mars 2008

Hemma i säng

Så länge jag ligger ner känns det helt ok, förutom halsen. Men om jag reser mig och börjar gå så exploderar huvudet för varje steg som jag tar. Bang, bang, bang. Nyss var jag på toa, jag trodde att jag skulle dö.

Nå, det är inte det värsta i det här hälsoläget, det är halsen. Halsen gör så sjukt ont. Förutom körtelfebern tror jag inte att jag upplevt något liknande.. eller jo, jag hade ju halsfluss för ett par år sedan. Detta känns (och smakar, uäk) som det. Kanske halsfluss? Jag vet inte.

Jag vet bara att det inte för fem öre känns aktuellt att äta någonting. Igår åt jag bröd. Det gjorde ont.

Nu kom Selma upp hit i sängen och sa "äääää" som hon alltid gör. Hon är en bra litan sak den där Selma, fast hon är bråkig.


Igår när jag låg och skulle somna hörde jag på Karlavagnen som vanligt och då handlade det om "Världens bästa land". En man från Värlmand ringde in och sa att minsann, Värmland och Dalarna var världens bästa land. Varför kunde han inte riktigt svara på, men han gillade naturen. Hade han då varit utomlands och sett något att jämföra med? Svaret:

"Nej, men mina bröder har."

Senare kom det fram att han inte hade varit utanför Värmland eller Dalarna heller. Lustigt. Han fick prata i hela sju minuter. Hehe.


Jag har sen jag vaknade av ett himla bråk läst om Harry. För er som också vill läsa om Harry är adressen: http://wwar1.blogspot.com/.

Det är en extremt intressant blog där Harrys barnbarn publicerar de brev Harry skrev för exakt 90 år sedan. De publiceras på de datum som de skickades, fast 90 år senare, så man vet inte om Harry överlever. Men de är på sluttampen av kriget nu, så jag hoppas. Fast det finns vissa saker som talar emot att han överlevde... men nåja, ni får väl läsa själva. Coolt är det iaf.

Inga kommentarer: