onsdag 24 september 2008

Tre


Irriterande. Återigen.

Något är fel med mitt tre-modem. I 8 av 10 fall fungerar det inte och man får hålla på och flytta det mellan olika usb-portar för att det till slut ska fungera. Så ringer jag till supporten och frågar vad det är.

Uppenbarligen är det något som är fel på modemet säger supporten.

"Vad du kan göra är att förlänga din bindningstid och på så sätt få ett nytt modem"

Eh va? Om nu modemet är trasigt, och jag fortfarande har garanti på det så borde jag väl helt enkelt få ett nytt modem utan att behöva förlänga abonnemanget?

Detta sade jag också och mannen i supporten svarar "jo, du har garanti. Vad du kan göra då är att lämna in det för lagning men då blir du ju utan modem i flera veckor, så då är det ju det då"

Eh va?

Jag frågade således om det inte fanns en möjlighet att få ett lånemodem precis som man får en lånemobil när ens mobil går sönder. "Jo, det kan du ju få, om affären som du lämnar in modemet till har något sådant inne."

Eh... får vi gissa att människan jag pratade med var intresserad av att jag skulle förlänga min bindningstid?

Extremt märkliga rutiner. Går modemet sönder helt utan anledning så borde jag väl för fan inte vara tvungen att lida för det? Snabbare än ögat borde jag ha ett fungerande modem hos mig, jag betalar ju för det.

Men visst, fint att veta vad de går för, tre.

Inga kommentarer: