tisdag 28 oktober 2008

Bitch på Halloween

So far, inte överdrivet imponerad av Telias ADSL-bredband (gjorde jag en tautologi nu? Vad står ADSL för?).
Under den senaste veckan har jag kanske blivit tvungen att starta om modemet mellan tio och femton gånger för att överhuvudtaget få det att fungera.
Nyss laddade jag upp en massa bilder med hjälp av denna eminenta tjänst som plötseligen dog och således gick en massa arbete och pyssel förlorat.
Inte imponerad. 3:s mobila bredband var mer stabilt men mycket segare. Jag vill ha stabilitet, som jag betalar för, och den hastighet som jag betalar för.
Ska det vara så svårt? Tydligen.

Idag var jag oerhört otrevlig. Jag mår inte bra när jag är otrevlig och jag blir mer otrevlig efter det eftersom jag blir irriterad på mig själv.
Orsaken till att jag blir otrevlig är för att jag blir haffad med jämna mellanrum av folk från Greenpeace, Aluma, Rädda barnen, Nissepisse, Bajsolle och Äckelpäckel. Ingången till min vanliga affär blockeras av hemlösa som antingen säljer Aluma eller inte men ändå ber om pengar, på gågatan måste man gå i zickzack och se jävligt upptagen och stressad ut för att slippa förklara varför man inte vill skänka sina pengar till Greenpeace.
Jag blir irriterad på mig själv också. Varför vill jag inte det? Varför är jag inte så god att jag vill lyssna på Greenpeacepojken som verkade ha så mycket att säga? Han hade stora förväntansfulla blå ögon som såg väldigt vänliga ut och jag var bara otrevlig och snäsig. Sån är jag.
Jag är en bitch.

Nice.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men allvarligt, tänk dig denna affärsidé: mössor, kepsar och hattar med texten "ingen reklam tack" tryckt synligt mitt i skallen. Bara att vända huvudet mot de påstridiga påhopparna på stan så kan de läsa själva.