tisdag 7 oktober 2008

Fan.

Tack gode gud för att jag hade ett läkarbesök att göra idag. Goddamn vad det är tråkigt att ligga till sängs hela tiden. Jag började morgonen med att vakna kl 8 till ett sms som jag inte stängt av ljudet på. Sen tänkte jag att jag skulle läsa lite Illustrerad vetenskap. Det sket sig för jag somnade istället. Sen vaknade jag och låg där. Ligga, ligga, ligga. Prata lite med syster, kolla lite dator och sen upp. Två timmar tog det för mig att bli färdig och en hel evighet sedan att masa mig ner till läkaren.
Läkaren blev klar och sen visade det sig att nästan alla jag kände utom H var nere på stan och hade det skojsigt.
Nå. Hem igen, ryggläge, sömn, mardröm, vaken, en vaken mardröm, mer sömn, telefon, telefon, telefon. Det visade sig att min hemtelefon var trasig, vilket inte desto mindre gjort att jag pratat i en annan telefon.
Min hemtelefon förresten, det är en story in it's own.
På fredag ska mitt adsl från telia kopplas in. Excellent. Men plötsligt slutar min hemtelefon att fungera och ska... tadam: börja fungera igen på fredag.
Någon som tror på ett samband? Jag vet inte om jag skrev på för detta.... men visst, fint, det finns säkert något finstilt som säger att det är ok att betala för hela månaden men att inte kunna använda telefonen flera dagar under månaden.
Ska det ta nästan en hel arbetsvecka att laga ett fel? Mitt i stan? En med svenska mått mätt, stor stad? Tydligen.
Nå.
Men nu är det iaf dags igen.
Jag ska gå och lägga mig, och oj vad kul jag ska ha. Jag kan räkna mina tår, läsa lite illustrerad vetenskap och kanske tidningen jag fick från Lärarnas Riksförbund... jag kan ringa snusksamtal till folk jag inte känner (eller känner) och lyssna på puckon på Karlavagnen som är övertygade om att världen är svart och vit och ingenting däremellan.
Nu mår jag illa igen också. Fan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du sjuk? Vad har du?

Det är fruktansvärt att må illa.:(

Hoppas du blir frisk fortfort! :D