tisdag 10 februari 2009

Helvetets jävla fan

Det är väldigt, nej, skitirriterande när någon har en knapp telefontid på 1,5 eller två timmar men ändå inte SVARAR I TELEFONEN UNDER DENNA TID! Det är så jävla irriterande när man anpassar sig och ringer till ställen som finns till för att hjälpa en i samhället, som har betalt (i det här fallet till och med direkt av mina pengar) för att hjälpa mig och ändå inte svarar när man ringer. Här var telefontiden mellan 10-12 och jag ringde hela tiden och lämnade meddelande på den telefonsvarare som hela tiden gick igång efter en liten signal om mitt ärende och bad att personen skulle ringa upp. Jag informerade till och med om att jag skulle försöka ringa igen, men bad ändå om att hon skulle ringa upp. Men så hände något, två gånger när jag ringde var det upptaget. Det var ju fint tänkte jag, då har hon kommit till sitt skrivbord.
Men sen... sen var det återigen telefonsvararen. När jag kom fram till telefonsvararen för den 1000:e gången och klockan var 11.57 bad jag, kanske inte jätteotroligt sött och rart, att hon skulle ringa upp mig eftersom jag hade ringt henne x antal gånger under telefontiden och alltid kommit till telefonsvararen som informerade om att personen i fråga inte var där.
Nothing.
Detta var alltså min hyresvärd. Ingen liten skitvärd utan Heimstaden.
Idiotiskt.

Så kommer jag hem, och vad har hänt återigen, för tredje gången på de senaste fyra månaderna? Min telefon har slutat att fungera.
Telia har alltid varit goda mot mig, fram till det att jag flyttade hit, till mitt-i-stan-adressen, då det slutar fungera i tid och otid. Sen tar det från fem upp till åtta dagar innan det blir ordnat.
Oacceptabelt en gång, jävligt oacceptabelt tre gånger.
Nu ska jag fantamig riva upp himmel och jord... jag sitter nämligen snällt och väntar i en 20 minuter lång telefonkö.

Plats 3...

Inga kommentarer: