måndag 23 februari 2009

Idiotjag

Usch, idag mår jag så dåligt och jag kan inte säga varför. Det är inte för att lovet är slut för det kunde jag hantera imorse utan att få panik utan jag tror att det är för en liten grej som jag gjorde som har förstorats upp och blivit enorm i mitt huvud.
Dessutom skyller jag ifrån mig och det är jag ju medveten om. Jag kanske borde sluta med det och det ska jag också så fort jag känner mig redo, men det är inte än.
Golvläggare skulle lägga nytt golv i vårt arbetsrum under lovet. Glad i hågen skuttar jag upp dit och upptäcker att inte bara är golvet inte färdiglagt, allting som vi haft i skåp och hyllor har hivats ut och blandats ihop i en salig röra. Allt som jag hade på mitt skrivbord har blandats med en massa andra grejer och för övrigt kom jag inte åt dessa saker eftersom allt var blockerat av en massa möbler och bråte.
På en vecka har alltså inte golv på 10 kvm kunnat läggas och det är inte ens ett speciellt avancerat golv. Det läggs tydligen smack ovanpå den heltäckningsmatta som vi haft tidigare. Bitarna bankas ihop, inget lim, inga spikar ingenting men det gick tydligen inte att gära färdigt. Som ett resultat av detta har jag inte kunnat komma åt mina saker, mina papper, pärmar, närvarolistor, prov, utskrifter, kalender, scheman eller anteckningsblock.
Jag förlitade mig ändå på mitt minne som sa mig att jag har alla Komvuxlektioner på eftermiddagen, efter det att IV-eleverna har slutat.
Men inte på måndagar.
Jag satt i godan ro och väntade på lunchen när plötsligt rektorn kom uppfarandes (vi sitter i ett annat hus en god bit från hennes rum) och undrade varför jag inte var på min lektion.
Min psykologilektion hade börjat fem minuter tidigare. Jag var helt förberedd och hade till och med kopierat upp häftade häften, overheads och allt annat, så det var bara att skynda sig ner.
Ändå känns det som om jag har blåst mig själv. Hur kan jag vara så förvirrad? Vecka tusen in på terminen?
Nej.
Jag skyller på det där jävla golvläggeriet och det faktum att jag inte fick komma åt mitt jävla schema eller mina papper.
Men självklart ska jag skylla på mig själv och ingen annan och det ska jag också så fort jag är redo.
Dumma jag.

Inga kommentarer: