måndag 16 februari 2009

Telia 3

Efter en telefonkö på 57 minuter (eller snarare två telefonköer) kom jag fram till en person som hade en omänskligt hög volym på sin mikrofon. Jag brukar inte vara kinkig men nu sa jag faktiskt till och bad honom snällt att sänka volymen för jag fick ont i örat. Han sänkte lite men det var fortfarande så högt att jag var tvungen att hålla telefonen en god bit från huvudet. Orkade dock inte bråka mer tramsigt om det.
Påpekade mitt problem: jag har ju fått bredbandstelefoni och det fungerar inte. Jag kan ringa ut, men när folk försöker ringa till mig ringer det här men det hörs inget när jag svarar och det hörst inget hos den andra personen, varken tut eller den som svarar.
Så jag påpekade detta och fick veta att det var ett problem som de flesta teliakunder hade. Lösningen var att han fick ge mig nya drivrutiner och att jag skulle, i motsats till vad installationsinstuktionerna hävdade, koppla om kontakten mellan routern och bredbandstelefonidosan. Jaha.
Så tänkte jag att jag skulle dubbelkolla att det löfte som jag fått när jag beställde blivit uppfyllt. Det blev billigast för mig att beställa något slagt tre-erbjudande där bredband, TV och bredbandstelefoni allt var i mitt hem. Jag sa dock att jag inte ville ha teven ikopplad eftersom det då skulle sega ner min internetanslutning. "Nej nej" försäkrade teliaförsäljningsmannen. "Vi kopplar inte in det, jag skickar inte ens någon tv-mekanikgrejs till dig".
Ok.
Lådan kom för några veckor sedan och klart som fan var det ändå en massa tv-grejer där. Skitsamma tänkte jag och planerar vilken dag som helst nu att hiva skiten upp i förrådet.
Jag gjorde ju också, såklart, rätt i att dubbelkolla för teven var ju så inkopplad den kunde vara och segade ner min anslutning ganska duktigt.

Varför säga att man ska göra saker och sen helt enkelt inte göra dem? Varför?
Slappa puckon. De lever gott på sitt anseende att vara f.d. Televerket men det är fan vad dåligt de sköter sig.
Det var fan.

Inga kommentarer: