lördag 30 maj 2009

Enskilt mest meningslösa

Jag har funderat mycket på detta men ändå inte kommit fram till något. Det måste vara något korrupt i det hela, det finns helt enkelt ingen annan förklaring. Det som dessutom är så skrämmande är att ingen annan heller försöker sig på en förklaring, vilket måste tyda på att korruptionen vida genomsyrar hela mediasverige. Just det faktum att ingen egentligen vet vad jag skriver om tyder ju också på att allt inte står rätt till. Det är hemskt märkligt och kräver en genomlysning av granskande makter, men alla tiger still och låter udda vara jämt.
Det är ju travets mysterium detta avser. Efter allt detta funderande har jag kommit fram till att det är den särklassigt mest meningslösa och tråkiga sändning som TV kan göra. Det är det största slöseriet med målfoton från travtävlingar i morgontidningen och rapporteringen flera dagar i veckan kan ju inte göra annat än att ytterligare försvaga redan gamla, sjuka och svaga.
Jag vet inte en levande själ som tycker att trav är intressant eller ens uthärdligt som tidsfördriv. Ändå sänds tävlingar och det skrivs om hästarna och deras bredbenta kuskar. Ingen bryr sig. Inte en.
Den enda förklaringen till detta som jag kan tänka är att travindustrin pumpar in pengar in i medieindustrin och kanske även tvärtom.
De två lever av varandra som parasiter som inte klarar sig utan den andra. Men ingen går förbi och beundrar naturundret som trav och medier i symbios skapar.
Ingen bryr sig ett endaste dugg.
Kan man önska att den ena tar död på den andra? Förslagsvis att medierna slutar upp att hålla travsporten ovanför ytan?

Inga kommentarer: