lördag 1 augusti 2009

Arbiggigt

Om det behövs en hel handlingsplan för att den här personen inte ska upprepa det han gjort så verkar det ju som
1. Han inte har fattat att han har gjort något fel
2. Han kanske inte ska vara lärare med en hjärna där något sådant kan födas
3. Skolledningen måste vara fullt ut desperat

I Ängelholm har folk inom ett bostadsområde hängt ut en "sexdömd" granne med flygblad som delats ut i grannskapet. Personen i fråga tycker att det känns som om han/hon har fått en kniv i ryggen.
Jorå... jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. Det är en sak om man i självförsvar har ihjäl någon, hamnar i fängelse och sen kommer ut. Då tycker jag inte att man förtjänar att ha detta brott i hasorna resten av livet.
Men, om man har en hjärna som faktiskt kan åstakomma någonting som ett sexuellt övergrepp på en annan varelse, ja, då har jag svårt att tro att den människan är helt och fullt ofarlig.
Men vad vet jag? Tendenserna kanske har vårdats bort. Någon gång ska man ju ha sonat sitt brott, så är det ju.
Äh jag vet inte.

Jag har noterat en sak under den här sommaren. Jag vet inte om det är ovanligt tydligt just nu eller så är det bara så att jag är exceptionellt lättirriterad nu, jag vet inte. I alla händelser, företeelsen är denna: ibland när man är ute och går på stan så kommer folk och bara klipper av ens väg. De verkar inte bry sig ett smack om att de tvingar en att tvärnita, för dessa ska ju fram. Jag kan förstå att sådana här situationer ibland uppstår men jag blir irriterad när det sker på gågatan och man själv går i gatans riktning och skärs av av någon som sneddar över. Det som är som allra mest irriterande är detta: de människor som oftast gör detta är män i åldrarna 20-45. Det är som om dessa män verkligen på riktigt tror sig vara universums härskare och att jag i egenskap av att vara liten ung tjej är några pinnhål lägre i rang än dem. Samma fenomen kan för övrigt observeras på bussar och tåg då samma typ av människor gärna vill lufta sina kulor onödigt mycket på bekostnad av alla andra.
Frågan är vem det är som gör fel? Jag eller universums härskare?

Inga kommentarer: