torsdag 6 augusti 2009

Något?

Igår fick jag en kommentar på ett gammalt inlägg som löd något i stil med "Finns det något som du tycker är bra?". Jag vet inte om det menas "Finns det något som du tycker är bra?" eller om det är "Finns det något som du tycker är bra?". Inlägget handlade om folk som inte brydde sig om stavning och språkriktighet.
Nå. Skitsamma.
Det är i alla fall så att det finns saker som jag tycker är bra och nu ska jag berätta om dem.
Den första saken är att jag har funnit guld. Det är helt fantastiskt bra det här. På sr.se kan man ladda ner en massa podversioner av deras program och jag har hittat till dokumentärerna på P1. De är ju hur bra som helst! Jag har ägnat gårdagen åt flera olika dokumentärer och jag tänker fortsätta med det så länge jag lever. Så känns det i vilket fall just nu. Fasiken vad bra P1 är, jag har lärt mig en massa och det kostar ingenting! Eller jo, det kostar. Nu i dagarna dras licensen från mitt konto men nu känns det verkligen som om jag får valuta för pengarna. Goddamn. Det är bra för min ljudbokskonsumtion har inte varit hållbar, dessutom så finns det i princip bara dåliga kvar hos min leverantör. Hur många deckare kan egentligen försvaras ute på marknaden? Måttet är rågat om ni frågar mig.

Vad finns det mer för saker som jag tycker är bra? Jag tycker att det är bra att bo här där man plötsligt kan överraskas av en dag med över 30 plusgrader i skuggan. Det är härligt. Dessutom finns det tusen och åter tusen valmöjligheter här i Malmö ifall man vill roa sig, äta gott, motionera eller titta på spännande ting. För att inte talas om människorna här.
Det finns saker som jag tycker är bra och det är egentligen inte saker utan människor. Alla människor som jag har runtomkring mig är enastående bra människor. Det är oklart vad jag har gjort för att förtjäna sådant fint folk i min tillvaro. Den ena är klokare, mer omtänksam, vänligare, roligare, smartare och mer lyckad än den andra. Det är helt galet.
Det är inte utan att jag känner att jag inte riktigt passar in.

Det är bra saker.
Sen om jag kanske gnäller ibland så tänker jag inte be om ursäkt. Det här är min lilla ventil, låt mig använda den och om du inte vill vara nära så föreslår jag att du läser något annat. Eller lyssnar, på en ljudbok eller en dokumentär. Dessa kan jag rekommendera.

Toodeloo.

Inga kommentarer: