fredag 12 oktober 2007

Koagulera snabbare


Här skulle man, glad i hågen, gå och lägga sig. Den vanliga kvällsrutinen gick sin gilla gång, jag borstar tänderna och tvättar ansiktet, Clovis vill ha vatten och dricker ur kranen. Det gamla vanliga. Sen får Clovis för sig att hon vill upp på högre höjder, så hon hoppar upp på mig. Inget konstigt där, hon gör ofta det och hon vet precis hur hon ska hoppa upp och ner för att inte göra illa mamma. Men så fick hon syn på överdelen av badrumsskåpet och satte sig på ett sätt som bara kan betyda att hon gjorde sig redo att hoppa dit.

Det enda vapnet jag hade mot detta var att luta min axel på ett sånt sätt att hon inte ville sitta kvar längre, problemet var bara att hon verkligen ville sitta kvar - hon ville verkligen upp på ovansidan av badrumsskåpet.

Jag lutade dock så mycket att hon till slut var tvungen att hoppa ner, men inte utan att hon bokstavligt talat med klor försökt att hålla sig kvar. Resultatet blev en del blodvite och jag som tänkte gå och lägga mig får vänta på bättre tider då jag inte vill bloda ner mina vita fina lakan.

Så därför får jag sitta här och dega tills blodet börjar koagulera där under papperstussen. Mycket irriterande.

Inga kommentarer: