fredag 30 november 2007

Nallen Tor

Jag blir galen på fundamentalister. Jag tål det inte. Jag skiter i om de är kristna, muslimer, judar eller vafan man nu kan tänkas vara, men jag TÅL INTE TRÅNGSYNTHET. Jag tål inte att man inte är flexibel och jag tål inte att man inte kan acceptera att en nalle döps efter en viktig person i religionen. Jag blir helt galen när jag hör att lärarinnan hamnade i fängelse på grund av något som har med religion att göra. Jag blir helt galen när jag hör att världslig makt på det sättet är kopplad till religion så som den var på medeltiden när man inte visste bättre. Då när man inte hade tillgång till den KUNSKAP som man idag kan använda sig av för att förstå att det bara är idioti att vara fundamentalistiskt religiös.
Kan man bli mer galen. Ja. Man kan bli helt vansinnigt förbannat skitarg på att vissa folk i Sudan vill att ovan nämnda lärarinna ska bli straffad med döden.
För det här med den där jävla nallen.
Eller för några bilder i en tidning. Eller för ytterligare några bilder i en tidning.
Då är det helt ok att bränna ambassader. Det är helt ok att demonstrera och se ut som om man drabbats av någon slags sjukdom. Allt för gud. Allt för den fantastiska religionen.
Jamen det är ju fint som bara fan.

Inga kommentarer: