fredag 30 november 2007

Comhem.

Åh, åh, åh! Comhem irriterar mig. Jag drog ner mitt bredband den 11/11 till bredband (töntiga namn) small och betalar därför betydligt mindre än jag gjort tidigare med (idiotiska medium). Nu fick jag en faktura som var inställd på bredband medium. Eftersom denna kom till mina e-fakturor så sent så betalade jag den för att inte bli sen med betalningen. (en fundering: är det kanske meningen?) Nu ringde jag till fakturaavdelningen och undrade över jag blir fakturerad både under november och december på något som jag inte nyttjar. Man kan tänka, i den bästa av världar, att det som jag betalat in för mycket i november borde justeras på decemberfakturan och att denna istället skulle vara lägre än vad som är brukligt för comhems måntaliga fakturor till mig ens med bredband small.
Det har det alltså inte gjorts. Trots mina tidiga strul där comhem hävdar att de justerat snabbare än jag beställt någonting (vilket får mig att tro att de har en smula övertro till sin egen kampanjförmåga) så kan de inte nu justera ner nu en knapp månad efter att jag gjort degraderingen.
Det är säkert inte alls svårt. Säkert inte.
Men si, ränta är fina saker. I och med att jag har betalat in mer än 500 kr mer än jag ska som ligger hos comhem och ger ränta så blir det väldigt svårt att justera detta mitt i månaden.
Rent av omöjligt.
AH!

Inga kommentarer: