lördag 17 november 2007

Tjugoen

Herreminje. Jag har Postkkodmiljonären på på tv. Killen i stolen fick frågan om hur många pricker en vanlig tärning har. Han börjar skaka och stamma och sitter och funderar. Rickard Sjöberg småpratar lite med honom och han säger "jag är snart i mål, snart" och han tänker och han tänker. Till slut säger han "nej, det blev en blackout, jag måste fråga publiken" och han tar sin livlina till detta och publiken svarar till 94% 21 st prickar. De övriga 6% var kanske roliga i huvudet eller hjärndöda. Jag vet inte.
Jag kan till viss del förstå att han i stolen blev knäpp. Fast ändå inte. Nej, fan. Har han aldrig presterat något under press den här människan? Han måste ju kunna räkna ut 1+2+3+4+5+6 i huvudet trots att han sitter mittemot Rickard Sjöberg.
Käre värld.

Inga kommentarer: