tisdag 13 november 2007

Tv

Något som irriterar mig slog mig precis nu. Fasiken vad dyrt det är med tv. Inte nog med tv-licensen (som jag ju ska betala denna månad) så betalar jag en fast avgift för kabel-tv i hyran som jag inte kan komma ifrån på 300 kr i månaden och sen, utöver det, har jag digitaltv-abonnemang för 170 kr i månaden. UTÖVER det har jag dessutom kostnaden för elen som dras när man har sin box och sin tv. Ifall man väger för- och nackdelarna mot varandra så borde man ju fatta helt krasst att jag ska ta bort digital-tv:n. Men nu råkar det ju vara så att jag är överdrivet förtjust i Eurosport och Discoverykanalerna. Tack vare goda Comhem är jag av med Eurosport och Discovery mix har slutat att sändas (de hade säkert tagit bort den också till förmån för annat skit).

Mycket irriterande för mig som letar kronor... jag vill inte bli av med mina fina kanaler Discovery och Eurosport, men det är ju fan att man ska behöva betala så mycket för dessa tu.
Hm.

Inga kommentarer: