torsdag 20 december 2007

Populärt

http://sydsvenskan.se/malmo/article288763.ece

I den där andra bussen (alltså den som havererade i korsningen) befann jag mig förut idag. Jag hade stått på busshållplatsen tillsammans med två av mina elever vars buss var 10 minuter försenad och skrutit med att jag hade två bussar att välja på och de hade ingen. Så valde jag denna buss.

Heja mig.

När bussen brakade ihop stod vi mitt på ett övergångsställe där gubben skiftade mellan röd och grön hela tiden. En lång, lång rusningstrafikkö bildades bakom och folk blev så himla arga. De svor och bankade på bussen. De gick alltså UT ur sina bilar för detta ändamål, himla märkligt.

En tjej på bussen frågade om vi kanske fick gå ut från dörren där övergångsstället var, för då kunde vi lätt ta oss över de andra filerna som vi var tvugna att korsa, förutsatt att gubben var grön. Men si det gick inte. Först var föraren tvungen att tala med något huvudkontor och sen skulle vi inte gå på övergångsstället utan istället gå ut genom dörren där framme samtidigt som busschauffören stoppade den trafik som kunde ta sig förbi. Folk var inte särskilt glada. Stackars chaufför.

Tidigare idag eldade jag popcorn i micron på arbetsplatsen, det var inte heller så populärt.



Sen skulle jag handla julklappar, men det blev bara gåvor till mig själv.

Det var populärt.

Inga kommentarer: