söndag 15 juni 2008

Positiv

Jaha. Den här helgen har jag på egen hand (med lite hjälp, fast bara lite) lyckats trycka ner mig själv helt och fullt under skorna till och med. Nu får jag fan ta och skärpa mig. Jag har tänkt att om man pressar sig själv hårt och alltid är den godaste, vackraste, vänligaste, mest givmila, socialaste, trevligaste, snyggaste, snabbaste, duktigaste, smartaste och skickligaste personen så kan man kanske bli accepterad trots att man ju faktiskt har fel. Om man siktar mot stjärnorna så kanske man når toppen på Turning Torso typ.
Men nu har jag siktat och verkligen varit elak mot mig själv om jag inte nått och det ska jag sluta med.
I en månad, från och med idag, ska jag skriva goda och snälla saker om mig själv. Jag ska skriva om saker som jag redan har uppnått och som faktiskt är bra. Jag börjar idag.

Jag har klarat av mina studier. Det tycker kanske några är futtigt, för det gör ju alla, men då kan jag säga att jag ändå är stolt över det.
Bara för att alla gör det så betyder inte det att jag klarar det. Dessutom hade jag perioder under min studietid med allvarliga fel och sjukdomar och andra saker som hände som faktiskt hade kunnat få den bäste på fall.
Jag är inte på långa vägar färdigbearbetad när det gäller allt det som hände då, men jag har i alla händelser klarat av mina studier, börjat jobba och gör det bra.

Jag är bra, för det har jag klarat.

Inga kommentarer: