torsdag 9 oktober 2008

Hånfullt stirrande

Min arbetsdator är allmänt dum i huvudet. Först och främst har vi virusprogrammet som utgör något slags filter som då och då slår till med full kraft. Ingen sida på internet godkäns och man måste om och om igen starta om webläsaren och hoppas på tur.
Sen, när man ska logga in på sin blogg händer märkliga grejer. På min bloggs sida, littlemisswalker.blogspot.com kan man ju vanligtvis logga in uppe till höger med ett enkelt tryck på "Logga in". Det går inte. Pekaren blir en länkmarkör och det klickar när jag trycker där och allting, men sen: inget.
Det är som att hela sidan garvar läppen av sig och samtidigt tittar på mig oförstående. Vadå? Trodde du att detta skulle fungera? Är du dum i huvudet? Det må se ut och låta som en länk men bara för det betyder det inte att det är en länk din dumme fan. Goddamn.



Ibland har man dagar när man bara överöses av komplimanger. Dessa dagar brukar oftast inte komma när man tycker att man har en bra hår- eller smaldag utan istället bara en dag då man känner sig medelmåttig eller kanske till och med risig. Det är märkligt men ett av naturens under.

En sån dag önskar jag mig idag. Jag är så ofantligt trött, har så himla ont i halsen och känner mig så jäkla ful. Jag skulle vara så glad ifall det här bara visade sig bli en sån "komplimangdag". Jag får hålla en tumme eller två.



Dagens tredje ämne får vara det fokus jag tänker sätta in på mitt liv, nu och fram till slutet på december. Jag längtar efter julen. Detta år planerar jag att till fullo insupa allt vad julen har att erbjuda på stan och hos min familj. Jag ska njuta i fulla drag av skyltsöndagen och allt fint som hamnar ute på stan. Kanske, kanske, man till och med skulle kunna dra nytta av Köpenhamns närhet?
Nå.
Det är iaf mitt nya tjatämne: hur länge det är kvar till jul.

Iofs kanske jag först borde sätta in siktet på novemberlovet. Ja, det ska jag göra först.
Novemberlovet är elva arbetsdagar bort, eller fjorton faktiska dagar. Sen är jag ledig under nio dagar.
Det ska bli grymt.

Inga kommentarer: