tisdag 16 december 2008

Pepparkakskatastrof

Tillbaka till jobbet igen efter en liten sejour till Malmö över dagen. Mitt schema är helt värdelöst. Men snart får jag ett annat schema, som jag iofs inte har något som helst inflytande över, men det är iaf ett annat.
Ett pepparkakshus har rasat i skalvet. Chocken är stor. Vissa har fått sprickor i fasaden. Jag måste nog kolla lite extra noga i mitt golv för det skakade, knakade och small när skalvet var som värst. Hm.
Jag läste i Expressen att flera har åkt till sjukhus efter skalvet. Tillåt mig garva ihjäl mig. Det måste ju handla om att folk helt sonika har haft tid på sjukhus idag någon gång på dagen eller att folk helt enkelt åkt till akuten av andra anledningar men det har råkat vara efter skalvet. Knappast på grund av det. Expressen är ju för roliga. Snacka om att söka sensationer. Det var kraftigt för att vara i Sverige men möjligen undantaget i den stunden aktiva svärdslukare så tror jag inte att någon kan vara akut skadad av det här skalvet.
Vem fan söker akut för yrsel? Jag är konstant yr, mer eller mindre. Visst, om världen snurrar så mycket att man inte kan ta sig upp ur sängen på många timmar så kanske det kan vara dags, men är man inte mer yr än att man själv kan ta sig till akuten på egen hand så har man inget där att göra.
Nå.

När jag ändå spyr galla duktigt så kan jag spy galla över detta.
Nyss åkte jag buss tillbaka till jobbet. På bussen kommer ett femtiotal snorungar med några ansvariga kärringar i släptåg. Jag förstår att ungar inte orkar gå så särskilt långt och jag förstår att det är jobbigt för deras kärringar att hålla reda på dem, men har man SÅ många ungar att frakta tycker jag att man ordnar skjutsen på annat sätt än att ockupera en hel linjetrafikbuss. Resultatet av ett sådant tilltag är att bussen blir sen när alla ungarna ska på, bussen blir sen när alla ungarna ska hitta någonstans att sitta, folk får ställa sig så att inte småungar ramlar och slår ihjäl sig när bussen kränger och tvärnitar och bussen blir sen för att alla ungar ska av densamma.
För bövelen, ordna sånt på annat sätt om ni har fler än femton ungar att släpa på.

Inga kommentarer: