måndag 15 december 2008

Ska Rickard Palm ringa?

Något skitäckligt hände nyss. Jag kände en darrning i fötterna (alltså i golvet) som om en motor gick igång, sen blev det en sådan kraftig reaktion att mina fötter faktiskt flyttade på sig litegrann, det knakade till överallt i golvet och katterna blev så rädda att de kutade in under sängen. Nu går de omkring med låga svansar och kollar läget.
Vad fan kan det ha varit? Jag bor i ett gigantiskt bostadshus. Om någon startar en tvättmaskin märks inte det här. Ingenting märks om inte någon spränger bastun rakt under mig.
Gud så äckligt. Jag måste snart åka hemifrån men det känns som om jag vill vara hemma och kolla ifall grannen har sprängt sin lägenhet så jag vet om jag ska packa in katterna och lämna huset.
Det kändes lite som en minimal jordbävning.
Kan sånt vara här? Nej fan.
Men vafan var det då för man kan inte ta fel på katternas reaktion eller knaket i golvet. Jag kan ju ha muskelspasmer, men Selma blir inte rädd för vad som helst.
Konstigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad läskigt. :/

Sånt tror man inte händer i sverige.