söndag 11 januari 2009

Gnyl och gnäll

Varför visar blogger fel tid på inläggen? Är jag inställd på någon mystisk USA-tid? Hur ändrar man det? Får kolla på denna grejen.

Igår blev jag jävligt irriterad. Posten. Posten skulle ju bli så bra nu när de olika in- och utlämningsställena finns i olika mataffärer. Käckt, tänkte jag. Då kan man hämta ut sina paket kl. 20.00. Himla fint!
Igår hade jag ett paket som jag ville hämta ut. Mitt uthämtningsställe är Ica på Möllevångstorget i Malmö och detta har öppet till 22.00. Excellent tänker ni. Nej säger jag. Jag visste redan sen innan att de inte har samma öppettider som affären. Det fina som skulle bli, att öppettiderna är samma som affärerna är ju bara trams. Jepparna som jobbar där har några andra tider att gå på, de öppnar senare och stänger tidigare. Jag hade någonstans i bakhuvudet att trots att affären stänger 22.00 stänger poststället kl. 19.45 på vardagar. Jag misstänkte med rätta att det skulle vara stängt ännu tidigare på en lördag som igår, så jag kollade på internet. Det var ju inte så svårt att hitta öppettiderna men eftersom jag faktiskt visste att de stängde 19.45 och inte 20.00 på vardagar som hemsidan anger tog jag i och gick dit kl. 17.30 istället för senare. Jag tänkte att jag på det sättet hade en halvtimmes marginal och knappast kunde missa öppettiderna. Men tji fick jag. 17.31 kom jag dit och möttes av en stängd lucka. Öppettiderna angav en tid som inte alls stämde med de tider som stod på internet (18.00 på helgdagar), nämligen 17.30.
HUR KAN DET VARA OK?
Service my ass. Det är ju ingen service. De gör vad de kan för att slippa serva kunderna. En gång bevittnade jag en kund som klagade på öppettiderna och att det tog sådan evinnerlig tid för de som jobbade med paketen. Då fick han en lång lång utskällning och utläggning om vilka fruktansvärda arbetsförhållanden de hade, hur många paket och hur många kunder de hade att ta hand om varje dag. Kunden som hade klagat vek inte från sin ståndpunkt men tackade för sig och började gå iväg. Mannen som jobbade i utlämningsstället lutade sig då ut genom luckan och ropade efter honom alla hemska saker som man fick vara med om i detta yrke och bad honom komma tillbaka så han verkligen fick berätta om eländet.
Sen dess har inte jag vågat klaga något, även om det här med öppettiderna störde mig som själva fan igår.

I övrigt har någon vandaliserat min port så att man inte kommer ut. Hade det inte varit för den där portjäveln (man får gå en omväg i innergården) så hade jag antagligen hunnit innan 17.31 igår. Det är lite störigt dock att folk förstör. Jag kan inte riktigt förstå varför man gör så.
Oj, det märks att jag närmar mig gammal ålder. Wee wee wee.

Inga kommentarer: