onsdag 7 januari 2009

Punkterna

Det som skett idag måste återges i punktform eftersom jag snarast ska till kojs.

  • Jag orkar inte bry mig om Gaza. Förlåt mig för att jag är hemsk... men det är ju samma visa hela tiden där. Israel är hemskt och Palestinierna är hemska. Båda är hemska och någon lösning finns inte i sikte. Det är hemskt men jag orkar inte bry mig.
  • Min första dag i Kävlinge var mycket trevlig och jag har FULLT med saker i mitt huvud och är ändå inte on top of någonting alls. Alls. Men ändå är jag lugn som fan. Det är något fel på mig.
  • Jag har spunnit idag och blivit snuvat på konfekten. I början när vi värmde upp så kändes det lite som om det skulle kunna bli jobbigt, men sen helt plötsligt började ledaren dilla något om den sista låten. Jag trodde han menade den sista låten i episoden men så var det icke. När jag väl fattat att vi skulle varva ner så tog jag i som fan för att få ut något av det hela... nästa gång ska jag inte gå på Bas.
  • Jag har gjort en killer-juice/smoothie. Här är receptet

Killer-juice/smoothie

1 låda physalis
6 st passionsfrukter
2 blodgrapefrukter

Pressa grapefrukterna i en juicepress och mixa frukterna med en stavmixer. Häll sedan i grapejuicen och mixa tills det blir lite skum på toppen. Drick och njut!

Jag har även gjort en snitsig fortsättning på detta eftersom det blev lite över. Jag tog skvätten som var över, blandade i en banan, 2 dl neutral youghurt och ett ägg. Excellent smoothie för lunch imorgon.

Hoppas jag.

Nu natt!

Inga kommentarer: