fredag 2 januari 2009

Righto Lindo

Igår var en fin dag. En fin slapp dag som spenderades i soffan här hemma. På tv kunde man följa hela säsong tio av Vänner och det var mycket trevligt. Problemet var att det var reklam hela tiden och reklamen i varje paus var densamma. Vad som än värre var var att det förekom trailers för olika program som Kanal 5 skulle sända, bland dem det där med Rosing. Jag vill inte se henne, jag vill inte höra hennes röst och jag förstår inte att Kanal 5 bedömer att de kan tjäna pengar på henne. Finns det ett sådant intresse för den där människan? Jag vet inte.
Nå. Jag började fundera nu på kvällskvisten och kom fram till att min åsikt baserats på det allmänna drevet plus det jag såg henne åstakomma i Big Brother för x antal år sedan. Jag tänkte således att jag inte skulle döma henne utan att läsa vad hon egentligen ägnar sig åt nu, det görs ju även ohämmat reklam för hennes blogg.
Döm om min förvåning och min tappade haka när jag ser att människan beter sig, trots allt, som en ohämmad fjortis. Jag orkade inte läsa mycket av det hon hade skrivit då hennes svenska lämnar i princip allt övrigt att önska. Vid ordet "intervjuv" la jag ner och scrollade istället igenom och slängde några getögon på bilderna.
Den ohämmade fjortisen nådde sin fulla potential när hon rökte på flera av sina självtagna bilder. Inte så att hon smög med det, utan hon blåste röken i kameran med bildtexten "Ja jag vet, jag har börjat fest röka. Inte bra!".
Gud hjälpe oss, människan är mor.

Inga kommentarer: