torsdag 5 februari 2009

Rätta, rätta, rätta

I shit you not. Jag har jobbat i 14 timmar idag. Jag är helt vimmelkantig och har A4-formade ögon. Jag hade med mig 90 hemuppgifter och prov hem för att rätta efter det att jag haft veckans längsta arbetsdag som avslutas i ett skruttigt gammalt Pågatåg som inte får rulla in i varken Lund eller Malmö eftersom båda stationerna byggs om omfattande... samtidigt.
Det är smart planering. Jag är imponerad. Man skulle kunna tro att OS ska komma till regionen eftersom det är så fantastiskt viktigt att båda ombyggnationerna måste ske precis NU.
Dumt.

Nå, man kan göra värre saker än att rätta psykologiuppgifter. Jag får veta en massa intressant om mina elevers uppfattning om livet, världen, relationer och psyken. Det hade kunnat vara mer enformigt, det hade kunnat vara grammatikrättning eller ordagranna svar. Det hade varit tråkigt.

Jag svamlar bara nu. Vad är meningen med det här inlägget? Inte vet jag. Måste man alltid ha en mening?
Det regnar ute. Jag gillar inte det. Jag ser inte riktigt syftet med regn i februari, snö ja, regn va?

Snart fyller jag år. Då är mina föräldrars yngsta barn 27 år gammalt.
Sug på den ni!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i förskott. :)