tisdag 26 maj 2009

Blåst på balen

Det fungerade inte det där med lurendrejeriet, det gör lika jävla ont för det. Nå. Skitsamma.
Mitt lilla öde här i kommunen har blivit beseglat, jag umgicks med en mer eller mindre hemlig plan att jag skulle kunna läsa Historia D och samtidigt jobba här 50%. Dessa 50% hade jag tidigare sagt nej till eftersom jag inte trodde att jag skulle kunna försörja mig på dem, men sen gjorde jag några samtal till CSN och det verkade ju lite lovande.
Men så idag fick jag veta att den förbannelsen som styr mitt liv, nämligen elevunderlaget tryter. Vem får då alltid stryka på foten? Jo jag. Inte tillräckligt många elever hade sökt de kurser som jag isf skulle hålla i så vips är jag borta.
Den idén är alltså död.
Nästa goda idé är in the making, så pass mycket embryo att jag inte har en aning om den än. Men jag tänker att den finns någonstans i min hjärna.
Jag kanske ska sjunga på ett torg eller snabbt lära mig att spela mungiga. Allt är möjligt, utom det omöjliga och det har jag ändå inte tänkt att försöka mig på.
Den där balen på slottet och allt sånt...

1 kommentar:

Emma sa...

Jag tycker att du ska ställa dig utanför lärcentum på det "fina" torget och sjunga "lappsången" som David kallar det! :D